Kerékpáros főosztály és 30 milliárdos fejlesztés

Révész Máriusz, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kerékpározásért és az aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztosa bejelentette: a kormány nemzetgazdasági szempontból kiemeltnek minősítette a turisztikai szempontból legfontosabb útvonalak fejlesztését és mintegy 30 milliárd forint értékű kerékpárút fejlesztésről döntött. A kerékpárutak korszerűsítésének koordinálása érdekében döntöttek arról is, hogy a tárcán belül külön kerékpáros főosztályt hoznak létre.

És hogy melyik kerékpárutak korszerűsítését sorolta az állam a kiemelt állami fejlesztések közé?
Révész Máriusz a Budapestet a Balatonnal és a Balatont a Kis-Balatonnal összekötő kerékpárút fejlesztését, a Balatoni bringakör komplex fejlesztését, a Tisza-tó körüli kerékpárút hiányzó szakaszának kiépítését, valamint az Eurovelo 6 útvonal (Rajka-Dömös, Szentendre-Budapest, Dunakeszi-Budapest, Budapest-Érd-Százhalombatta) szakaszainak komplex fejlesztését állította előtérbe. A fejlesztésekhez szükséges forrásokat uniós és hazai források biztosítják. Ennél is jobb hír, hogy a fejlesztések többsége 2018-ra megvalósulhat, hiszen a 2018-as évig egy országos turisztikai fejlesztési programot is kidolgoztak.

Révész Máriusz többek között kitért arra is, hogy a már megépült kerékpárutak önkormányzati fenntartása eddig megoldatlan volt, ezért valószínűleg a Magyar Közút fogja átvenni a kerékpárutak működtetését és fenntartását. Az ezzel kapcsolatos döntés egyelőre előkészítés alatt van, de a véglegesítés előtt a legfontosabb kerékpáros szakmai és civil szervezetekkel – mint például a Magyar Kerékpárosok Szövetsége és a Kerékpáros Magyarország Szövetség - is egyeztetnek.

A kerékpárút-fejlesztések mellett a legfontosabb célok között szerepel a kerékpáros szolgáltatások fejlesztése és a táblázás egységesítése is. Az országszerte egységes turisztikai útirányjelző táblarendszer kialakítását ősszel kezdenék el, hogy az a Bejárható Magyarország program információs rendszeréhez is illeszkedjen.

A fejlesztés szükségességét mi sem bizonyítja jobban, minthogy az elmúlt években számos kerékpárút fejlesztésről döntöttek - így közel ezer kilométernyi út épült meg 2007-2014 között uniós, és több száz kilométer hazai forrásból.

Forrás:
http://m.turizmus.com/fokusz/kerekparut-fejlesztes-30-milliardbol-1137427?utm_source=Turizmus+Panor%C3%A1ma+Bulletin&utm_campaign=d6306bdbfa-Bulletin_1518_3_2016&utm_medium=email&utm_term=0_8b0643d5d5-d6306bdbfa-157830833